11-12/5/2019

JEDNA VÝZVA, SPOUSTA ZÁŽITKŮ

Ty a tvůj tým, 1 víkend, 360 km dlouhý štafetový běh podél Vltavy ze Šumavy až do Prahy.

Časté otázky

Kde přesně je start Vltava Run 2018?

Na stadionu běžeckého lyžování Zadov - Churáňov.

Co myslíte pod pojmem reflexní vesta v povinné výbavě auta? Běžeckou vestu, nebo vestu jako součást standardní výbavy auta? Nebudou stačit oděvy s reflexními prvky?

V pravidlech Vltava Run je povinnost mít na sobě v čase mezi 18.00 a 6.00 hodin povinnou noční výbavu, tedy především refexní vestu, nebo její níže popsanou náhradu. Je to hlavně pro bezpečnost běžců samotných. Budete účastníky silničního provozu. "Být viděn" vám může zachránit život, proto tedy nezapomeňte alespoň dvě vesty do každého auta přibalit.

Přes den je nutné mít buď triko výrazné reflexní barvy, nebo reflexní vestu, nebo reflexní kšandy, abyste byli pro ostatní účastníky provozu nepřehlédnutelní. V noci v čase od 18:00 do 6:00 je nutné mít reflexní vestu, nebo reflexní kšandy, nebo jejich náhradu, tj. reflexní pásku ve formě čtverců 5 x 5 cm a bezpečnostní reflexní samolepku Vltava Run v těchto kombinacích:

1) bezpečnostní reflexní samolepka Vltava Run na zádech + 6 čtverců reflexní pásky vpředu, tzn. 1 m stačí pro jednu osobu na tři úseky za předpokladu výměny trička a potřeby přelepení čtverců

2) 6 čtverců reflexní pásky vpředu a 6 čtverců na zádech, tzn. 2 m na osobu na tři úseky za předpokladu výměny trička a potřeby přelepení čtverců reflexní vesta nebo kšandy

a čelovku a blikátko na ruku.

Nedodržení tohoto viditelného označení a předepsaných bezpečnostních prvků bude penalizováno.

Je fotoluminiscenční logo Vltava Run z doplňků startovního setu bráno jako součást bezpečnostní noční výbavy a jak dlouho svítí?

Ne, není. Jedná se pouze o designový doplněk vašeho běžeckého outfitu. Viditelnost je na vzdlenost až 250 m a po nasvícení pořadným světlem (např. LED) vydrží svítit až 10 hodin.

Jak budou probíhat předávky? Bude v místech předávek nějaká relax zóna, kde se při střídání aut bude moci odběhnutá skupina třeba prospat, nebo se to řeší individuálně?

Protože není určen přesný počet běžců v týmech, nejsou ani určené předávky, kde by se střídala auta týmů. Po trase budou místa, kde bude k dispozici zázemí pro běžce, dále budete mít v propozicích uvedeny např. kempy v blízkosti trasy, nebo tipy, kde „složit hlavu“. Bude to na individuálním rozhodnutí týmů, jakou možnost zvolí.

Jaké jsou povolené typy a kombinace týmových aut?

Maximálně může tým využít tři maximálně pětimístná osobní auta, nebo dvě sedmi a vícemístná auta. Vyloučeny ze závodu jsou minibusy, autobusy. Doporučena jsou dvě auta pro jeden tým na přesun zbývajících členů týmu mezi předávkovými místy.

Jak fungují dvě auta týmu?

Doporučujeme dvě vícemístná auta na tým. V týmu se rozdělíte na dvě skupiny. Zatímco jedna část týmu odbíhá své určené úseky, doprovázená jedním autem, druhá část v druhém autě se přesouvá k předávce, kde si budete v týmu střídat auta, odpočívá a připravuje se na své úseky. Na této předávce si skupiny role vymění.

Kdy můžeme týmovým autem přijet na předávkové parkoviště?

Auta nesmí být na předávce přítomna dříve než 20 minut před předpokládaným přiběhnutím běžce.

Jak je to s označením týmových aut po dobu závodu?

Všechna týmová auta musí být po celou dobu závodu viditelně označena přiděleným číslem (získáte ve startovním balíčku), jinak mohou být organizátorem vykázána z prostoru určeného pro parkování aut na předávkách.

Jak je to s parkováním v cíli?

Jednotlivým autům budou přidělena parkovací místa v okolí sportovního centra HAMR. Přesné rozdělení bude oznámeno po nahlášení počtu aut jednotlivých týmu. Je nutné parkovat na vyhrazených parkovacích místech. Na jiné parkoviště vám nebude umožněn vjezd.

Zajišťujete na trati občerstvovací stanice?

Občerstvovací stanice na trati nejsou systematicky řešené a starají se o ně v místech předávek naši partneři a lokální pořadatelé. Zajištění jídla a nápojů je ale primárně na týmech samotných.

Jak bude značena trasa, nebo je to orientační závod?

Ve správě týmu budou od 27/3 ke stažení propozice závodu s trasami jednotlivých úseků. Všechny trasy bude možné stáhnout i GPX formátu pro nahrání do vašich mobilních telefonů. Vltava Run každopádně není orientační závod a trasa bude značená šipkami, vymezovacími páskami, v noci pak reflexními cedulemi. Zároveň budou na některých místech přítomni organizátoři a budou vás navigovat.

Jak registrovat další členy týmu?

Přihlašte se jako kapitán do sekce „Pro kapitána“ a na pravé straně nahoře klikněte na "Přidat člena". Po vyplnění všech požadovaných údajů bude běžec přidán na vaši soupisku. Soupisku je nutné mít definitivně vyplňenou do 22/4.

Jaký je minimální počet běžců?

Minimální počet běžců v týmu je šest, maximální počet je dvanáct.

Kolik kilometru uběhne jeden běžec?

To záleží na počtu běžců v týmu. Pokud budeme uvažovat ideální variantu, tedy dvanáct běžců v týmu, na jednoho běžce připadá zhruba 30 km.

Jakou musím mít kondici, abych zvládl/a Vltava Run?

Natrénováno mít musíš:). Aktuální čas na "desítku" na trati se stoupáním 250 m bys měl/a mít pod hodinu.

Jak sestavit tým?

Registruj svůj tým na www.vltavarun.cz/prihlaska a včas uhraď startovné.
Hledej parťáky mezi kamarády a známými.
Doplň tým na www.vltavarun.cz/run-chat nebo na facebook.com/vltavarun. Soupisku svého týmů můžeš průběžně doplňovat a měnit až do 22/4.
 

Co obsahuje základní startovní balíček?

Jaké doplňky si mohu objednat ke startovnímu setu?

Může každý člen týmu zaplatit startovné zvlášť, když uvede VS (jméno týmu)?

Prosíme, pro snadnější dohledání plateb, o zaplacení startovného najednou za celý tým. Nezapomeňte uvést VS.

Jaká jsou omezení účasti?

Doporučený čas na 10 km max. 60 minut, 18, resp. 15 let věku, zdravotní způsobilost. Více informací nalezneš v propozicích.

Co se stane, když se jeden člen štafety zraní?

Pokud z důvodu zranění nemůže běžec v závodu dále pokračovat, nahradí ho v místě zranění jakýkoliv běžec z týmu, při dodržení pravidla č. 7.

Pořadí běžců v týmu si určuje tým sám?

Pořadí běžců stanoví kapitán ve správě týmu do 22/4. Je nutné dodržet dvě podmínky: Běžec nemůže běžet dva po sobě následující úseky a v každé rotaci všech běžců v týmu musí každý běžec odběhnout minimálně jeden úsek. Kompletní znění najdete v pravidle č. 8.

Máme v týmu 4 dívky a ony by nerady běžely noční úseky příp. ty nejtěžší úseky. Dá se to nějak řešit?

To chápeme, loni to některé týmy řešily doprovodným kolem. Toto umožňujeme i letos. Jen upozorňujeme, že ne všechny části tras závodu jsou na kole sjízdné. Můžete narazit na kořeny, schody a podobné překážky. Upozorňujeme, že doprovodné kolo nesmí fungovat jako vodič, tzn. nesmí jet na úrovni běžce ani před běžcem, pouze za ním.

Co se týče nasazení běžců obecně na různě obtížné úseky, v propozicích u každé trasy najdete koeficient obtížnosti, podle kterého pak můžete běžce na jednotlivé úseky dle jejich kondice nasadit.

Definitivní trasu ročníku 2018 se dozvíme až na startu nebo bude zveřejněna v nějakém předstihu?

Trasy jednotivých úseků poskytneme kapitánům týmů společně s propozicemi závodu již 27/3. Všechny trasy budou též ke stažení ve formátu GPX. Vyhrazujeme si ale právo trať po tomto termínu v případě nutnosti měnit. O všech případných změnách vás budeme informovat a poskytneme vám aktualizované trasy.

Musím při registraci zadat běžce v pořadí, ve kterém budou běžet závod nebo bude možnost pořadí dodatečně změnit?

Nemusíte. Pořadí běžců lze měnit až do 22/4. 

Mají ročníková Vltava Run Nike trika pánský a dámský střih, nebo se jedná o univerzální střih s rozdílem ve velikostech?

Trika jsou rozdělená na pánský a dámský střih, proto si objednejte velikost trika, kterou běžně nosíte. Přehled velikostí Nike je v této tabulce.

Kdo je tzv. neběžící kapitán ve správě týmu?

Pozici neběžícího kapitána jsme vytvořili pro týmy, za které komunikuje kapitán, který závod nepoběží, ale účastní se ho jako trenér, řidič, doprovod, apod.

Dostane neběžící kapitán také triko?

Neběžící kapitán tričko nedostane, trika jsou určena pouze běžcům. Bude však mít možnost si triko dokoupit. Jakmile to bude možné, budeme vás informovat.

Musí být na startu fyzicky celý tým, nebo stačí přítomnost kapitána?

Na prezenci týmu do závodu, tedy v pátek 11. 5. od 16.00 do 21.00, je nutná přítomnost kapitána (nebo jeho zástupce), který nám předá prohlášení podepsané všemi členy týmu a převezme si startovní balíček. Přítomnost celého týmu tedy není nutná. Prohlášení bude dostupné v sekci pro kapitány před závodem.

V případě jakýchkoli dalších dotazů a nejasností nás neváhejte kontaktovat na info@vltavarun.cz nebo +420 725 923 561.

Vltava Run doporučuje z Top4Running.cz

Vyber si na Top4Running »
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu vyjadřuješ souhlas s jejich použitím. Další informace.